bodrumlu.com

Bodrum Tanıtım Sitesi

SANDİMA FOTOĞRAFLARI

SANDİMA FOTOĞRAFLARISandima Bodrum Fotoğrafları, Sandima Bodrum Fotoğrafları, Sandima Bodrum Fotoğrafları.

Kavak Deresi Dereköy, Bodrum Yarımadası'nın tam ortasında bulunuyor. Bodrum otobüs garajından Dereköy dolmuşları her yarım saatte bir kalkıyor. Ayrıca 20 dakikada bir kalkan Gümüşlük dolmuşları da Dereköy'ün içinden geçiyor. Bodrum'dan Dereköy'ün merkezi 16.5 km. Rotamız merkeze gelmeden tam 16. km'de Kavakderesi levhasında başlıyor. Yalıkavak, Bodrum Yarımadası'nın kuzeybatısında yer alıyor. Her 20 dakikada bir 18 km mesafedeki Bodrum'a dolmuş kalkıyor.

Rotamız Dereköy'den başlayacak, Kavakderesi Vadisi'ne girecek, terk edilmiş Dedeler köyünü geçecek ve Sandıma'dan Yalıkavak'a ulaşacak. Yürüyüşe Dereköy'deki köprüyü geçer geçmez, bozuk asfalt zeminde köy evlerinin arasından geçerek başlıyoruz. Tam bir kilometre yürüdükten sonra yol bir anda toprağa kavuşuyor. Buradan itibaren, dileyen debisi çok yüksek olmayan derenin içinden, çınarların altından yürüyerek yoluna devam edebilir. Rotamızın 2. km'sine girmeden evvel Kavakderesi'ni besleyen iki ayrı koldan biri olan Omar Deresi ile karşılaşıyoruz. Çınar ağacının gölgesini terk edip önümüze çıkan yol ayrımından sağa saparak devam ediyoruz. Rotamızın 3. kilometresinde tekrar bir yol ayrımı ile karşılaşıyoruz. Buradan soldaki toprak yola sapıyoruz. Aynı zamanda tam bu noktada Kavakderesi'ni besleyen diğer kol, Karaüzüm Deresi ile karşılaşıyoruz.

SANDİMA FOTOĞRAFLARI

Sandima Sanat Evi Karaüzüm deresi bizi Dedeler köyüne kadar çıkaracak.

Dereköy'de 40 metre rakımdan başladığımız yürüyüşümüz Dedeler köyüne yaklaştıkça artıyor. Karaüzüm Deresi'nin yanından 500 metre daha yol alıyoruz (3 bin 560 metre yol aldık ve rakımımız 157 metre). İşte bu noktada artık toprak yol da bitiyor ve patika başlıyor. Yürüyüşümüzün 4. km'sinde (4 bin 100 m) Dedeler köyüne ulaşıyoruz. Köy terk edilmiş olmasına karşın halen bir aile yaşamını sürdürüyor. 175 metre rakımdayız ve fazla oyalanmadan yön olarak solda ve biraz geride bıraktığımız Dedeler'e giriyoruz. Geride bıraktık, çünkü patika bizi köyün aslında sonuna çıkarıyor. Ancak hatırlatmak lazım Dedeler'e adını veren türbeler, kuzeydoğu yönünden güneybatı istikametine doğru girdiğimiz köyün en uzak noktasında bulunuyor.

Bölgedeki bir diğer ilginç doğa yapısı da ;Partipanas; kaya sivrisi. Dedeler'den Partipanas'ın yamacına tırmanıyoruz. Yol yok, ancak kaya kütlesinin doğusundan patikadan devam ediyoruz. Bir kilometre kadar tırmanıyoruz. Kuş uçuşu 300-400 metre olmasına karşın patika bizi oyalıyor. Rotamızın 5. km'sindeyiz. Önümüze çıkan toprak yol bizi önce Sandıma'ya oradan da Yalıkavak'a götürecek. Toprak yola çıkar çıkmaz yönümüz batı; yürümeye koyuluyoruz ; 6. km'de mola veriyoruz, buradaki çeşmeden mataralarımızı dolduruyoruz, fotoğraf çekiyoruz; rakım 301 metre ; 6.4. km'de ikiye ayrılan toprak yoldan sağa sapıyoruz. Toprak yol bizi Sandıma'ya doğru indirecek.
Yolun 7.2. km'sinde Sandıma'ya varıyoruz. Toprak yol Sandıma'nın kendisi gibi terk edilmiş okuluna çıkarıyor bizi. Köy ortalama 150 metre rakımda; Sandıma'yı da gezdikten sonra köyün girişine geliyoruz, 7.4. km'den Yalıkavak'a doğru inmeye başlıyoruz. Sabah başladığımız yürüyüş neredeyse 10 km sonra denizle buluşuyor. Uğradığımız iki terk edilmiş köydeki keşif yürüyüşlerini hesaba katmazsak tam 9 bin 825 metre sonra Yalıkavak'ta rotamızı sonlandırıyoruz.